Kde bolo, tam bolo žila raz jedna múdra sova, utáraná sojka, medveď so svojimi kamarátmi a líška, ktorá to mala spočítané. Spoločne tak žili v Zázračnom lese, kde financie, rozpočet a ani čo kúpiť v obchode im nebolo cudzie. Medveď sa vyznal v nákupoch a ako si aj niečo za ten mesiac ušetriť do pokladničky. Líška počítala rozpočty, príjmy aj výdavky jedna radosť. No a múdra sova ukázala utáranej sojke, že nie všetko čo má krásne perie má aj svoju hodnotu.

Aj takto sa dá deti vzdelávať v oblasti finančnej gramotnosti už od materskej škôlky.

Do začarovaného lesa sa v projekte Financie vo vrecku vybralo cez 250 detí vo veku od 5 do 8 rokov.
Spoločne s vedúcimi projektu čítali tri rozprávky s názvami:

  • O múdrej sove a utáranej sojke – o peniazoch a čarovných kartách, aké informácie posúvame iným;
  • Líška, ktorá to má spočítané – čo je to práca, ako zarábame a šetríme;
  • O medveďovi a jeho kamarátoch – o nakupovaní.

Tieto rozprávky obsahovali témy ako peniaze, hodnota, príjem, výdavky, nákup, obchod a pod. Na konci každej rozprávky boli pripravené otázky na diskusiu a sprievodné aktivity na princípe neformálneho vzdelávania.

Do projektu bola zapojená aj ZO Držkovce, ktorá využila svojho ekologického ducha a deti vyrábali peniaze z vrchnákov z Pet-fliaš. Pozorne sa pozreli na herné peniaze, ktoré boli súčasťou materiálneho vybavenia projektu, a porovnávali hodnotu medzi jednotlivými bankovkami. Následne peniaze, mince aj bankovky, deti usporiadali podľa stúpajúcej hodnoty. Deti sa pozreli nielen na eurá ale vedúce priniesli aj rôzne zahraničné meny a ukázali im ako môžu peniažky vyzerať aj v iných krajinách. Deti najviac zaujali forinty, pretože im tento názov pripadal smiešny.

ZO Banská Bystrica počas projektu rovnako nezaháľala a pustila sa do peňažného sudoku, ktoré bolo súčasťou metodického materiálu projektu. Pri práci s hernými peniazmi si deti uvedomili, že okrem peňazí je dôležité mať aj miesto kam si ich môžeme odkladať. A tak sa rozhodli vyrobiť si vlastné papierové peňaženky, ktoré počas projektu budú používať. Peňaženky si každé dieťa vyzdobilo podľa vlastnej predstavy.

ZO Tornaľa sa deti pustili do obchodovania. Na začiatku si povedali o hodnote peňazí a nastrihali si herné peniaze. Následne si pripravili priestor pre pokladňu, tovar a rozbehli vlastný biznis v podobe obchodíku. Postupne sa vystriedali aby si každé dieťa mohlo vyskúšať aké to je nakupovať so svojimi peniažkami. Pán predavač bol zodpovedný pracovník obchodu a vždy všetko pekne nablokoval svojim zákazníkom.

Projekt Financie vo vrecku pre deti vo veku od 5 do 8 rokov okrem rozprávok, diskusie a sprievodných aktivít obsahuje aj hru Še3 so zvieratkami, ktorá nadväzuje na rozprávky a upevňuje získané vedomosti a schopnosti z projektu.