Kde bolo, tam bolo žila raz jedna múdra sova, utáraná sojka, medveď so svojimi kamarátmi a líška, ktorá to mala spočítané. Spoločne tak žili v Zázračnom lese, kde financie, rozpočet a ani čo kúpiť v obchode im nebolo cudzie. Medveď sa vyznal v nákupoch a ako si aj niečo za ten mesiac ušetriť do pokladničky. Líška počítala rozpočty, príjmy aj výdavky jedna radosť. No a múdra sova ukázala utáranej sojke, že nie všetko čo má krásne perie má aj svoju hodnotu.
Aj takto sa dá deti vzdelávať v oblasti finančnej gramotnosti už od materskej škôlky.
Do začarovaného lesa sa v projekte Financie vo vrecku vybralo cez 250 detí vo veku od 5 do 8 rokov.
Spoločne s vedúcimi projektu čítali tri rozprávky s názvami:
- O múdrej sove a utáranej sojke – o peniazoch a čarovných kartách, aké informácie posúvame iným;
- Líška, ktorá to má spočítané – čo je to práca, ako zarábame a šetríme;
- O medveďovi a jeho kamarátoch – o nakupovaní.
Tieto rozprávky obsahovali témy ako peniaze, hodnota, príjem, výdavky, nákup, obchod a pod. Na konci každej rozprávky boli pripravené otázky na diskusiu a sprievodné aktivity na princípe neformálneho vzdelávania.
Do projektu bola zapojená aj ZO Držkovce, ktorá využila svojho ekologického ducha a deti vyrábali peniaze z vrchnákov z Pet-fliaš. Pozorne sa pozreli na herné peniaze, ktoré boli súčasťou materiálneho vybavenia projektu, a porovnávali hodnotu medzi jednotlivými bankovkami. Následne peniaze, mince aj bankovky, deti usporiadali podľa stúpajúcej hodnoty. Deti sa pozreli nielen na eurá ale vedúce priniesli aj rôzne zahraničné meny a ukázali im ako môžu peniažky vyzerať aj v iných krajinách. Deti najviac zaujali forinty, pretože im tento názov pripadal smiešny.
ZO Banská Bystrica počas projektu rovnako nezaháľala a pustila sa do peňažného sudoku, ktoré bolo súčasťou metodického materiálu projektu. Pri práci s hernými peniazmi si deti uvedomili, že okrem peňazí je dôležité mať aj miesto kam si ich môžeme odkladať. A tak sa rozhodli vyrobiť si vlastné papierové peňaženky, ktoré počas projektu budú používať. Peňaženky si každé dieťa vyzdobilo podľa vlastnej predstavy.
V ZO Tornaľa sa deti pustili do obchodovania. Na začiatku si povedali o hodnote peňazí a nastrihali si herné peniaze. Následne si pripravili priestor pre pokladňu, tovar a rozbehli vlastný biznis v podobe obchodíku. Postupne sa vystriedali aby si každé dieťa mohlo vyskúšať aké to je nakupovať so svojimi peniažkami. Pán predavač bol zodpovedný pracovník obchodu a vždy všetko pekne nablokoval svojim zákazníkom.
Projekt Financie vo vrecku pre deti vo veku od 5 do 8 rokov okrem rozprávok, diskusie a sprievodných aktivít obsahuje aj hru Še3 so zvieratkami, ktorá nadväzuje na rozprávky a upevňuje získané vedomosti a schopnosti z projektu.