Korepondenčná hra Rozlet k vám prilieta naposledy, tentokrát s prázdninovou témou Expedície za poznaním. Korešpondenčná hra Rozlet slúži v tlačenej podobe aj ako príloha výchovno-vzdelávacích programov DO FÉNIX Fénixovo v kocke. V Rozlete nájdete zaujímavé úlohy a výzvy pre tri vekové kategórie detí – materské školy, 1.-2.ročník ZŠ a 3.-4.ročník ZŠ. Po prázdninuách vám prinesieme novú formu aktivít pre najmenších fénixákov a fénixáčky.

Výstupy z psoeldného Rozletu posielajte na e-mailovú adresu sutaze@do-fenix.sk alebo spravnecentrum@do-fenix.sk

Prázdninový Rozlet „Expedície za poznaním 2“ si môžete stiahnuť tu: Prázdninový ROZLET_pdf.

Výstupy z Májovo-júnového Rozletu z našich ZO

ZO Dubnica

V minulosti mali deti možnosť sledovať výcvik psíkov v praxi a dohodli sme sa, že si to vyskúšajú s plyšovými zvieratkami. Vedúca ZK vysvetlila deťom pojem agility, že je to typ psieho športu, v ktorom pes prekonáva prekážkovú dráhu na čas, pod vedením svojho psovoda. Hlavným cieľom je presnosť a rýchlosť, pričom pes musí bezchybne zdolať rôzne prekážky v presne stanovenom poradí. Deti si priniesli plyšové zvieratká z domu, postavili si dráhu  a vyskúšali si úlohu psovoda. Bola určená aj porota. Deti súťažili s radosťou a zanietením. Pri ďalšej úlohe vedúca ZK deťom predkreslila obrysy znaku našej DO na výkres, rozdala deťom farebný papier, ktorý rozstrihali vo veľkosti svojich palcov a potom lepili na výkres. Uvedomili si, aký význam má skupinová práca, čo znamenajú niektoré frazeologizmy – pridať ruku k dielu, každá ruka dobrá a pod. Na webe DO FÉNIX sme si vybrali výzvu Radšej potrební ako spotrební a spomínali si na aktivity, ktoré sme nedávno  realizovali. Deti si spomenuli, ako sme upcyklovali spolu, pozorovali včielky, diskutovali o práci včelára, navštívili lesnú škôlku a venovali sa environmentálnym aktivitám.

ZO Tornaľa

Členov ZO Tornaľa navštívila kynologička, ktorá deťom predviedla rôzne plemená psíkov a niektoré druhy vtákov. Deti mali možnosť pozorovať šikovnosť zvierat pri rôznych úlohách a následne hodnotili aj ich krásu. Po rozhovore s kynologičkou a ukážkach sa deti s veľkým nadšením zapojili do aktivity – sami sa starali o svoje plyšové zvieratká. Česali ich, zdobili rôznymi doplnkami a s láskou sa im venovali. Každé dieťa svoje zvieratko predstavilo, dalo mu meno a opísalo, čo sním počas starostlivosti robilo. Na záver si detská porota hlasovaním vybrala najkrajšieho psíka, pričom všetci boli ocenení potleskom a pochvalou za snahu, kreativitu a láskavý prístup. Cieľom u detí bolo rozvíjať pozitívny vzťah k zvieratám a empatiu voči živým tvorom. Podporovať zodpovednosť a starostlivosť formou hry a zážitku. Rozvíjať komunikatívne schopnosti- pomenovaním, opisovaním a prezentovaním svojich zvierat. Posilniť sociálne zručnosti, rešpektovanie pravidiel a hodnotenie ostatných rešpektom. Nie v poslednom rade podporovať jemnú motoriku pri česaní, zdobení a manipulácii s doplnkami. Na záver si deti vytvorili obraz Fénixa z odtlačkov prstov a zavesili ho do vestibulu a na vchodovú bránu, kde majú možnosť ľudia spoznať DO FÉNIX.